24 Eylül 2012 Pazartesi

SORDUM


      
Yüksekovada, operasyonda  mehmetcik!
Sordum: yiğidim halin nicedir?
Dedi anam, bacım ağlamasın yoktur başka dileğim.

Atanamayan  öğretmenim  düşünceli!
Sordum : varmıdır gelecekten beklentin?
Dedi dersler boş geçmesin, memur maaşı değil derdim.

Kovulmuş işçim kapının önünde,direnişte!
Sordum : sonu varmı bunun kardeşim?
Dedi ben ölmüşüm, ölümden ötesi nedir?

Boşadığı kocasının bıçakladığı kadın, durumu ağır!
Sordum: bu hale nasıl geldin?
Dedi yoktu dönecek yerim, ancak toprak altına girerim.

Hücrede gazetecim, tutuklu vatanseverim, generalim!
Sordum: çektiğine değermiydi  komutanım?
Dedi bize hain damgası vuranlara sessizmi kalacağız?

Altmış haftalık bebeler okul çıkışında!
Sordum: evlatlar büyüyünce ne olacaksınız?
Dediler dindar, kindar nesiller olacağız.

Çankayaya çıkma derdinde başbakanım, eşbaşkanım!
Soramadım: ulaşmak zor, uzak, hep kızgın.
Diyor durmadan getirdik ileri demokrasiyi.

Anıtkabirde huzursuz yatıyor atam!
Sordum: Senin gibi bir bilge bunları nasıl göremedi?
Dedi umutsuz olma, sen nutku , onuncu yıl marşını hiç okumadınmı?

Anam geldi yanıma çöktü, elini omuzuma koyup sor dedi!
Sordum: beni doğururken düşünmedin mi hiç yarını?
Dedi düşünmeseydim hiç, doğururmuydum seni.


                                                                   Tahir ÖZCAN    24-09-2012

3 yorum:

  1. Ülkemizin acı gerçekleri ve üzen gerçekleri:((
    Hem uzun süredir yazı girmiyodun,hoşgeldin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim gülce'nin annesi!
      hayat gailesi ve gündelik koşuşturmalar.
      ne yazıkki buda hayatın gerçeği.
      mümkün olduğunca takip etmeye çalışıyorum en azından.
      sevgiyle kal.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Öne Çıkan Yayın

MAGNUM

  Yalanla kurduğunu, Yalnız kendin yaşarsın. Hayatı yarışma yapanlar, Yaşamayı nasıl başarsın. Duyuldukça adın, Yaşam üzerinden taşar. En iy...