15 Mayıs 2015 Cuma

ADALET ve KALKINMA


Adalet ve Kalkınma...
Bu ülkede bir partiye verilebilecek en güzel isim belkide.
''3 y'' Yasaklar, Yolsuzluk ve Yoksulluk. Seçmene verilecek en anlamlı vaatlerdi. Peki ne oldu?
Birçok kişi gibi ben de bu öngörüyü yazmıştım, Haziran olaylarından sonra. ''Hiçbir şey eskisi gibi olmayacak!''. Ardından 17-25 Aralık olayları, Ergenekon, Balyoz gibi davaların çökmesi ve Silivri nin boşalması. Paralel devlet, Yeşil gladyo, Terör örgütüydü ,değildi, Açılımın saçılımı.
Bu kavga ve kargaşa arasında iktidar mensupları baklayı bir bir ağızlarından çıkarmaya başladılar.
''İşte bütün servetim bu yüzük''
''Terörist başı''
''Kürt sorunu değil terör sorunu var bu ülkede''
''Başkanlık, federesyon ve bölünme için, ABD nin dayatmasıdır''
''Biz gömleğimizi değiştirip geldik''
''Van minüt''
''Ben moderatöre tepki verdim''
''Ananı da al git''
''Başörtülü kızlarımızı okullara almadılar madur ettiler''
''Benim inançlı mütedeyyin kardeşlerim hep 2.sınıf görüldü, aşağılandı''
''Hoca efendi ile aramızı kimse bozamaz''
''Demir ağlarla örmüşler, ne ördüler? biz ördük biz''
''16bin km yol yaptık''
''İki ayyaşın söylediği muteber oluyor da''
''Devlet İmralıyla görüşmedi. Bunu söyleyen alçaktır,namussuzdur''
''İmralıyla istihbarat yetkilileri görüştü''
''Tek devlet, tek millet, tek bayrak, tek din''
''Bütün milliyetçiliği ayaklarımızın altına aldık''
''Tek din değil, tek dil dedim''
''Sayın Öcalan, ana dilde eğitim, TRTşeş''
''AOÇ ye Başbakanlık binası yapılacak. Gücünüz yetiyorsa durdurun''
''O parka Topçu kışlası yapılacak''
''Camiye ayakkabılarıyla girdiler, içki içtiler seks yaptılar''
''Geziciler benim başörtülü bacımı Kabataşta taciz ettiler''
''Siz onları alın, biz kanunları arkadan çıkartırız''
''Ateş olmayan yerden duman çıkmaz''
''Darbe teşebbüsü engellendi''
''Türkiye bağırsaklarını temizliyor''
''Dış mihrakların oyunu bu, bizi devirmek istiyorlar''
''Emri ben verdim. Benim kahraman polisim''
''14 yaşında da olsa terörist teröristtir''
''Evde ne varsa sıfırla''
''Biz ne emredildiyse onu yaptık. İstifa olacaksa kendileri de istifa etsin''
''Saati kendi paramla aldım(gösterdiği fatura sahte çıktı)''
''Sende ne kadar var? Ne olacak baba kendi harçlığım var 1 trilyon filan''
''Bakara, makara''
''Haşhaşi bunlar, hain, casus''
''Ölüm bu işin fıtratında var''
''Gelde yanımda söyle israil dölü''
''Ben kadın erkek eşitliğine inanmıyorum''
''Bu Ülkede Kürt sorunu diye birşey yok''
''Geçinnilmez diye birşey yok. 800 lira büyük para''
''Tekne lüks değil ihtiyaç''
''Ülke itibarından tasarruf olmaz''
''Başkanlık sistemi elzem oldu, bunun için 400 vekil lazım''
''Artık sokakta bize tepki gösteriyorlar''
''Büyük hizmetlerimiz var ama israfı önleyemedik''
''Asgari ücret 1500 lira olursa ülke batar''
''Adnan Menderes asılırken MHP neredeydi''
(Menderes 1961 de asıldı, MHP 1969 da kuruldu)
''Emekliye ikramiyeyi hangi kaynakla verecekler''
''Mimarlar Odası C.Başkanlığı Sarayının maliyetini açıkları 5 milyar lira''
''Sarayın aylık masrafı 21 milyon lirayı aşıyor''
17 milyon açlık sınırının altındainsan var ülkede, 2 milyondan fazla Suriyeli mülteci. Sıfır sorun derken, sorun yaşamadığın komşu kalmamış. Resmi rakamlara göre %11.3 işsiz. İşbulma ümüdü kalmayanlarla bu rakam % 18 lere varıyor. Yandaşlık, teşeron sorunu, Dövizin yükselmesi, Yatırım yok, Sıcak para gelmiyor. Yasaklar da, yolsuyluk ta, yoksullukt ta artıyor. Kalkınma hızı En iyimser tahminle % 3. Adalet desen: Hukukçuların Paralelcisi, iktidar yanlısı, Atatürkçüsü ayrışmış. Cemaatçiler tasfiye edilirken, iktidara yakın olanlar yerine konmaya çalışılıyor. Polisin de askerin de durumu içler acısı. Kime göre, neye göre adalet?
2001 krizinden sonra Halkın büyük bir kesiminin umut bağladığı iktidarın son durumu bu. Mütedeyyinlerin bir dönem toz kondurmadığı siyasilerin vaziyeti bu. Haziranda seçim var ve ülke toz duman. Gelecek nesiller için umutlu olmak, olumlu düşünmek istiyorum ama zor. Herkes iyice düşünerek kullanmalı oyunu, zira bu son seçim bile olabilir. Ne demişler ''Ehveni şer, hayr ül beşer''

Tahir ÖZCAN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

MAGNUM

  Yalanla kurduğunu, Yalnız kendin yaşarsın. Hayatı yarışma yapanlar, Yaşamayı nasıl başarsın. Duyuldukça adın, Yaşam üzerinden taşar. En iy...