19 Ekim 2013 Cumartesi

Üçüncü Şahısın Şiiri - The Poem Of The Third Person

The Poem Of The Third Person

When your eyes touched upon mine
My calamity it was, I would weep
Not that I had your love -- I knew that
You had a lover -- I kept hearing so
A young squirt, skinny thin like a stick
He was a no-good, that's what I thought
If at any time I should have him before my eyes
I would kill him -- that, I feared;
My calamity it would be, I would weep

Every time I walked through Maçka
There would be ships and ships by the quay
Trees would giggle like a bird would
A breeze would seize and bind my mind
Silently you would light your cigarette
Burn my fingertips as you lit your cigarette
Looking through your lashes, sideways you would peep
I would feel the chill, shivers running through me inside
My calamity it would be, I would weep

The evenings ended like any novella would
Jezabel would lie there smudged in blood
A ship would set sail leaving the harbour
You would straighten up and go to him
You would go dejectedly, with countenance downcast
You would stay till daybreak through the night
He was a no-good, that was what I thought
When he laughed it was as stiff as that of a corpse
And when he took you in his arms, on top of all else
I would weep, my calamity that was

Attila İlhan


Gözlerin gözlerime değince 
Felaketim olurdu, ağlardım 
Beni sevmiyordun, bilirdim 
Bir sevdiğin vardı, duyardım 
Ne vakit karşımda görsem 
Öldüreceğimden korkardım 
Felaketim olurdu, ağlardım 

Ne vakit Maçka'dan geçsem 
Limanda hep gemiler olurdu 
Ağaçlar kuş gibi gülerdi 
Bir rüzgâr aklımı alırdı 
Sessizce bir cigara yakardın 
Parmaklarımın ucunu yakardın 
Kirpiklerini eğerdin, bakardın 
Üşürdüm, içim ürperirdi 
Felaketim olurdu, ağlardım 

Akşamlar bir roman gibi biterdi 
Jezabel kan içinde yatardı 
Limandan bir gemi giderdi 
Sen kalkıp ona giderdin 
Benzin mum gibi giderdin 
Sabaha kadar kalırdın 
Hayırsızın biriydi fikrimce 
Güldü mü cenazeye benzerdi 
Hele seni kollarına aldı mı 
Felaketim olurdu, ağlardım 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Öne Çıkan Yayın

MAGNUM

  Yalanla kurduğunu, Yalnız kendin yaşarsın. Hayatı yarışma yapanlar, Yaşamayı nasıl başarsın. Duyuldukça adın, Yaşam üzerinden taşar. En iy...